Ülkemizde yetersizlikten etkilenmiş çocuklara sistemli eğitim hizmetlerinin sağlanmaya başlanması 1950’li yıllarda Doç. Dr. Mithat ENÇ'in katkılarıyla başlamıştır. 1953-1954 öğretim yılında Gazi Eğitim Enstitüsü bünyesinde yetersizlikten etkilenmiş çocuklara sistemli eğitim ve öğretim hizmetlerini sağlayacak öğretim elemanlarının yetiştirilmesi amacıyla Özel Eğitim Bölümü açılmıştır. Bu bölüme ilkokula öğretmen yetiştiren öğretmen okullarından mezun olan yani öğretmenlik hakkını kazanmış olan ve öğretmenlik yapan kişiler arasından öğretmenlerin öğrenci olarak seçilmiş olduğu bilinmektedir. O günün koşullarında yetersizlikten etkilenmiş çocukların eğitim aldıkları okul ve sınıfların ilkokul düzeyinde olması, mezun olan kişilerin yükseköğrenim gördükten sonra, tekrar ilkokul düzeyindeki okullara dönmeleri zorluklarla sonuçlanmıştır. Mezunların doğrudan yetersizlikten etkilenmiş çocuklara eğitim ve öğretim hizmetleri sağlayamamaları ve bürokrasiye ek sorunlar getirmesi nedeniyle bölümün kapatılmasıyla sonuçlanmıştır.
Aradan geçen 32 yıldan sonra 1986 yılında fakülte olan Gazi Eğitim Enstitüsünün bünyesinde özel eğitim öğretmeni yetiştirilmesi amacıyla Gazi Eğitim Bilimleri Bölümü içinde Özel Eğitim Öğretmenliği Anabilim Dalı olarak tekrar açılmıştır. Bu anabilim dalının özel eğitim öğretmeni yetiştirme programı yetersizlikten etkilenmiş çocukların eğitim ve öğretim hizmetlerini sağlayacak öğretmen yetiştirmeye odaklanmıştır. İzleyen iki yılın ardından program gözden geçirilerek öğretmen yetiştirme programı güncellenmiştir. Anabilim Dalı 1990-1991 öğretim yılında ilk mezunlarını vermiştir.
2014 yılında Talim ve Terbiye Kurulu tarafından öğretmenlik alanları, atama ve ders okutma esaslarına ilişkin gerçekleştirilen düzenleme kapsamında Zihinsel Engelliler Öğretmenliği, İşitme Engelliler Öğretmenliği ve Görme Engelliler Öğretmenliği lisans programlarından mezun olanlar “Özel Eğitim Öğretmeni” olarak atanmaya başlamış olup, buna istinaden 2015 yılında Yükseköğretim Kurulu tarafından Zihinsel Engelliler, İşitme Engelliler, Görme Engelliler ve Üstün Zekâlılar/Yetenekliler Öğretmenliği olarak ayrı ayrı verilen lisans eğitimlerinin birleştirilerek, “Özel Eğitim Öğretmenliği” adı altında yeni ve tek bir lisans programı olmasına karar verilmiştir.
Bölümümüzde Zihin Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalı ve Görme Engellilerin Ana Bilim Dalı programları lisansüstü düzeyde halen devam etmekte olup, 2016-2017 eğitim-öğretim yılından itibaren özel eğitim öğretmenliği bölümü olarak lisans eğitimine devam edilmektedir.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.